ساز های کوبه ای

میکروفون ساز کوبه ای

میکروفون ساز کوبه ای

 

چه میکروفون ساز کوبه ای بخریم؟

همه ما بعد از مدت زمانی نوازندگی، با پا گذاشتن به مراحل و سطوح بالاتر در نوازندگی ساز، علاقه داریم نواختن های خود را ضبط و بررسی کنیم تا در آینده آهنگ های خود را بسازیم، این اتفاق نیازمند ضبط دقیق و درست صدا و آهنگ را از ساز است. در ادامه با ایران پرکاشن، به معرفی میکروفون ساز کوبه ای مناسب و نحوه قرار دادن میکروفون ساز کوبه ای میپردازیم.

میکروفون ساز کوبه ای

در هنگام ضبط صدای ساز کوبه ای استفاده از میکروفن خازنی دیافراگمی کوچک مطلوب است اما میکروفون های دیافراگمی بزرگی که برای خواننده ها استفاده می شود صدای قابل قبولی را نیز دریافت می کنند. اگرچه میکروفون های داینامیک برای درام های نواخته شده با دست مناسب هستند، اما پاسخ فرکانسی خوبی به صداهای ضربه ای نمی دهند. بنابراین برای این ابزار بهتر است از میکروفون خازنی استفاده شود که به فرکانس های بالا به خوبی پاسخ می دهد.

برای ضبط صدای ساز کوبه ای خود بهتر است از میکروفون ساز کوبه ای با مشخصات بالا استفاده کنید تا بهترین و مطلوب ترین نتیجه را دریافت کنید. در ادامه با میکروفون میکروفون ساز کوبه ای خارجی و همچنین نحوه قرار دادن میکروفون ساز کوبه ای به طور کلی توضیح داده ایم.

ضبط درام با استفاده از دو میکروفون در بالا:

میکروفون کندانسور دیافراگمی کوچک برای این کاربرد مناسب تر است. اگرچه اکثر مهندسان صدا استفاده از میکروفون نواری را ترجیح می دهند زیرا فرکانس های بالا را کمی کاهش می دهد و صدا سنج را بهتر دریافت می کند، حساسیت بالای میکروفون به دلیل حجم زیاد صدای اطراف دستگاه درام نامطلوب است.

ضبط درام با میکروفون در فاصله نزدیک:

در این حالت می توانید از میکروفون های داینامیک با الگوی پیکاپ یک طرفه استفاده کنید، به یاد داشته باشید که اندازه میکروفون در نحوه تنظیم آن تاثیر دارد زیرا میکروفون باید طوری قرار گیرد که در کار نوازنده اختلال ایجاد نکند.

میکروفون برای درام بزرگ:

وضعیت ایده آل استفاده از میکروفون داینامیک است، اما گاهی اوقات از میکروفون خازنی نیز با آن استفاده می کنند، اما به دلیل سطح فشار صدای بالا در داخل درام، استفاده از میکروفون مناسب برای این فشار منطقی است. چنین میکروفونی باید پاسخگوی فرکانس پایین مناسبی داشته باشد و این دقیقاً زمانی است که صدای خواننده را ضبط کنیم و از فیلترهای برش فرکانس پایین استفاده کنیم. بهترین راه برای ضبط صدای یک طبل بزرگ استفاده از میکروفون های مخصوصی است که برای این منظور طراحی شده اند. زیرا این میکروفون ها بر بخشی از طیف فرکانس مورد نظر ما تاکید دارند.

ضبط گیتار بیس و گیتار الکتریک:

از هر میکروفونی که بتواند صدای این دو ساز را بگیرد می توان استفاده کرد. اما شرط اساسی برای انتخاب میکروفون مناسب برای گیتار بیس داشتن دریافت بهتر در محدوده فرکانس پایین است.به جز میکروفون های با حساسیت بالا، میکروفون های دیگر می توانند در مقابل جعبه گیتار سطح فشار صدای بالا را تحمل کنند. . بسته به سبک های مختلف موسیقی و اهمیت وضوح فرکانس بالا یا پایین، می توانید یک میکروفون داینامیک یا خازنی را انتخاب کنید. یک میکروفون نواری به تنهایی یا در ترکیب با انواع دیگر میکروفون ها معمولا صدای خوبی تولید می کند. اما باید گفت نحوه قرارگیری میکروفون اهمیت بیشتری دارد.

دستگاه ضبط برنجی:

اگر می خواهید میکروفون را در فاصله ای نزدیک از ساز برنجی قرار دهید، باید میکروفونی را انتخاب کنید که بتواند فشار صدای 135 دسی بل یا بیشتر را تحمل کند. به دلیل فشار بالای صدای جلوی ساز برنجی و برای دریافت صدای طبیعی که توسط هر میکروفونی قابل دریافت باشد، می توانیم فاصله میکروفون و ساز را کمی افزایش دهیم. استفاده از میکروفون های خازنی با دیافراگم بزرگ و میکروفون های دینامیک با کیفیت برای این کاربرد قابل قبول است. اگرچه مدل ضبط تک جهتی بیشتر برای ضبط صدای سازهای برنجی رایج است، اما استفاده از میکروفون های همه جهته نیز کاربردی است.

میکروفون ساز کوبه ای
میکروفون ساز کوبه ای

محل قرارگیری میکروفون:

هر چه میکروفون به منبع صدا نزدیکتر باشد، نسبت صدای مستقیم به صدای بازتابی بیشتر می شود، بنابراین در استودیو (جایی که بازتاب ها و طنین ها صدا را تغییر می دهند) بهتر است میکروفون را تا حد امکان به مجری نزدیک کنید تا صدای ضبط شده تحت تأثیر صدای ساز مورد نظر قرار نمی گیرد.

اگر از میکروفن کاردیوید برای ضبط صدای خواننده استفاده می کنید دقت کنید که فاصله آن با خواننده کمتر از 8 سانتی متر نباشد چون میکروفن خیلی به خواننده نزدیک است باعث ایجاد پدیده مجاورت و تقویت کم می شود. فرکانس ها و صدا می دهد کم کردن سرعت همچنین محافظ Pop را حداقل 5 سانتی متر از خواننده قرار دهید.

توصیه می شود میکروفون خواننده به صورت معلق قرار گیرد، زیرا در این حالت می توان پایه میکروفون را در فاصله مشخصی از خواننده قرار داد تا از برخورد احتمالی پای خواننده به پایه میکروفون جلوگیری شود. از آنجایی که گرمای ایجاد شده توسط لامپ باعث گرم شدن کپسول و تعریق غشا می شود، بهتر است میکروفون لامپ را به صورت عادی و وارونه روی پایه قرار دهید. در چنین حالتی حساسیت میکروفون فورا کاهش می یابد و نویز می شود. اگر درگیر این وضعیت هستید، میکروفون را در مکانی گرم قرار دهید تا کاملا خشک شود.

قرار دادن میکروفون برای سازها کمی پیچیده تر است زیرا سازها از سطوح مختلف صدا می کنند نه از یک نقطه. این بدان معناست که اگر میکروفون نزدیک به ساز باشد، قسمتی از ساز که به آن نزدیکتر است، صدا را واضح تر از بقیه سطوح ساز دریافت می کند.

به عنوان یک قاعده کلی، فاصله میکروفون تا ساز باید برابر با طول قسمتی از ساز باشد که در آن صدا تولید می شود. با این حال، استثناهایی وجود دارد که صدای مورد نظر با قرار دادن میکروفون نزدیک به دست می آید، مانند میکروفون درام در موسیقی پاپ و راک. اما قانون کلی هنوز در مورد میکروفون های درام بالای سر صدق می کند.

این اصل در قرار دادن میکروفون سازهایی مانند گیتار آکوستیک و فلوت نیز کاربرد دارد. بنابراین فاصله میکروفون برای گیتار برابر با اندازه بدنه آن است، برای فلوت طول فلوت. برای ضبط صدای یک پیانوی افقی بزرگ معمولا میکروفون (دو میکروفون استریو) را در فاصله زیادی بالای پیانو قرار می دهیم اما در موسیقی پاپ بهتر است میکروفون را داخل کاور پیانو و در فاصله تعیین شده قرار دهیم.

ضبط ویولن در این مورد، صدا از دقت کمتری برخوردار است، اما برای یک ارکستر پاپ مطلوب است. از آنجایی که ترکیب صدای ساز، صدای اتاق و صدای دریافتی میکروفون در فواصل مختلف از میکروفون تا ساز متفاوت است، می توانید با استفاده از هدفون بهترین موقعیت را برای میکروفون تعیین کنید. اگر اتاقی با آکوستیک مناسب دارید، می توانید فاصله میکروفون را از ساز افزایش دهید تا صدایی همگن داشته باشید.

در این مقاله نکات کلیدی در مورد نحوه تشخیص و انتخاب یک میکروفون به صورت مختصر و کاربردی آورده شده است. با مطالعه این نکات خواهید دید که یک میکروفون خوب به همان اندازه که یک پیش تقویت کننده خوب می تواند در تولید صدای مورد نظر اهمیت داشته باشد، اما محیط آکوستیک مناسب و موقعیت میکروفون نقش بسیار مهم تری دارد.

بهترین برند ساز های کوبه ای ایران کدام است؟

ایران پرکاشن بهترین سازهای موجود در بازار را به شما عرضه میکند. با خرید ساز از ایران پرکاشن، تجربه خرید یک ساز کوبه ای بسیار سبک و خوش صدا را داشته باشید و اگر برای خرید ساز های کوبه ای نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید میتوانید از طریق واتساپ با کارشناسان ایران پرکاشن در ارتباط باشید.

 

ایران پرکاشن: نغمه‌ای از کیفیت و اصالت

کمپانی ایران پرکاشن با رسالت تولید محصولاتی باکیفیت و با قیمتی عادلانه در بهمن ماه سال 1398 آغاز به کار کرد. هدف ما ارائه بهترین سازهای پرکاشن به هنرمندان عزیز با حداقل سود و حذف واسطه‌ها است.

ایران پرکاشن طیف گسترده‌ای از سازهای پرکاشن ایرانی و ملل را با کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند. تنوع محصولات ما شامل دف، بندیر، کاخن، هنگ درام  می‌شود.

مسئول فروش: 09106805418
پشتیبان فنی: 09331054352

ایران پرکاشن، نغمه‌ای از کیفیت و اصالت را به گوش جان شما می‌نوازد.

مزایای خرید از ایران پرکاشن:

  • کیفیت بالا: استفاده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی‌های نوین در ساخت سازها
  • قیمت مناسب: حذف واسطه‌ها و ارائه محصولات با حداقل سود
  • تنوع محصولات: طیف گسترده‌ای از سازهای پرکاشن برای نیازهای مختلف
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: خیالی آسوده با گارانتی یک ساله و پشتیبانی فنی

ما در ایران پرکاشن به دنبال ارتقای سطح موسیقی و نوازندگی در ایران هستیم و با ارائه محصولات باکیفیت و خدمات مناسب، به هنرمندان عزیز در این مسیر کمک می‌کنیم.همین امروز به جمع مشتریان ایران پرکاشن بپیوندید و از نغمه‌های اصیل و دلنشین سازهای ما لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + نوزده =