مقالات ساز دف

راهنمای خرید ساز دف برای سطوح مختلف

راهنمای خرید ساز دف

دف یک ساز کوبه ای باستانی است که در اکثر موسیقی های سنتی، محلی و حتی پاپ استفاده می شود. انتخاب بهترین دف و خرید از یک برند خوب مهم ترین نکته ای است که برای داشتن صدایی شفاف و با کیفیت باید در نظر بگیرید.در ادامه این پست به نکات خرید دف اشاره می کنیم، راهنمای خرید ساز دف را به طور کامل بررسی میکنیم و سپس بهترین برند ایرانی با انواع پوست طبیعی و مصنوعی بررسی می کنیم.

 

ایران پرکاشن، نغمه‌ای از کیفیت و اصالت را به گوش جان شما می‌نوازد.

مسئول فروش: 09106805418
پشتیبان فنی: 09331054352

راهنمای خرید ساز دف خوب

مانند هر ساز دیگری برای خرید دف باید به نکاتی توجه کرد. ساز دف بر خلاف سایر سازها باید در انتخاب دقت بیشتری داشته باشد زیرا کیفیت پوسته و مقاومت در برابر ضربه نقش مهمی در صدای خروجی خواهد داشت. در زیر راهنمای خرید ساز دف را برای توضیح خوب در نظر می گیریم و اجزا و نکاتی را که باید به آنها توجه کنید را معرفی می کنیم.

اندازه و وزن

اولین چیزی که در هنگام خرید یک دف خوب باید به آن توجه کنید اندازه و وزن مناسب آن است. این قد و وزن برای هر فرد متفاوت خواهد بود که باید متناسب با قدرت بدنی نوازنده و اندازه دستان او باشد.

دف در سایزهای کوچک، متوسط ​​و بزرگ ساخته می شود. سایز کوچک دف طوری طراحی شده است که کودکان از سنین پایین می توانند دف را با دستان کوچک خود یاد بگیرند.

وزن دف نیز به مواد به کار رفته در آن بستگی دارد. وزن نهایی از عرض و ضخامت کلاف گرفته تا نوع چوب و پایه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مبتدیان برای یادگیری دف، بهتر است با یک طوق باریک سبکتر (عرض کلاف کوچکتر) شروع کنید. اما افراد قوی می توانند دف سنگین تری (طوق پهن) را انتخاب کنند و در سطوح بعدی از دف سبک استفاده کنند تا کنترل لازم را بر این ساز به دست آورند.

راهنمای خرید ساز دف

راهنمای خرید ساز دف

چوب، حلقه و گل میخ

قسمت یا کلاف چوبی باید صاف و بدون بیرون زدگی یا تو رفتگی و به صورت دایره طراحی شده باشد و پوست به طور یکنواخت روی آن کشیده شود تا صدایی عالی ایجاد شود.

چوب کمانه دارای یک شستی برای قرار دادن شست دست چپ برای گرفتن و کنترل بهتر ساز است. این انگشت شستی باید با زاویه مناسب بریده شود و نباید باعث تماس انگشت با پوست شود. کمانه ها در دو حالت موجود هستند.

  • کمان یک کمه: از چوب به قطر 1.5 سانتی متر ساخته شده است. دو سر چوب به صورت دایره ای به یکدیگر متصل شده اند. این نوع پرش در اثر فشار پوست کمتر خم می شود و از نظر وزن سبکتر از نوع بعدی است.
  • کمان دو کمه: با فشار دادن دو میله به قطر حدود نیم سانتی متر به هم درست می شود. این نوع کمه نسبت به سایر کمه ها وزن بیشتری دارد اما در برابر فشار پوست مقاومت بیشتری دارد.

برای تثبیت و نگه داشتن پوست، پوست را با میخ های سر صاف به ضخامت 1.5 سانتی متر که «گل میخ» می گویند، ثابت می کنند. این کار دف را زیبا می کند. نکته مهم در اینجا این است که گل میخ سبک است و دف را سنگین نمی کند. چون دورتا دور دف قرار دارند.

نوع پوست

نوع پوست بسیار مهم است. دو نوع پوست طبیعی و مصنوعی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

  • پوست طبیعی: این نوع از پوست حیوانات تهیه می شود که در فصل بهار بهتر است. صدای عالی و قیمت بالاتر از ویژگی های این نوع پوست است. آنها گزینه خوبی برای مبتدیان نیستند زیرا نگهداری آنها به دقت بالایی نیاز دارد. نکته مهم در مورد این نوع پوست این است که آنها باید بر اساس محل زندگی شما انتخاب شوند زیرا به دما و آب و هوا حساس هستند. زیرا منقبض و منبسط می شود و صدای ساز کاملا متفاوت خواهد بود.
  • پوست مصنوعی: این نوع مصنوعی است و معمولا برای پوست مصنوعی، پوست، الیت و… با ضخامت های مختلف استفاده می شود. یکی از بهترین برندهایی که این نوع پوست را تولید می کند Remo America است. این نوع پوست بادوام است و در شرایط آب و هوایی مختلف تغییر نمی کند. در خرید این نوع دف باید به این نکته توجه کنید که سطح صاف و صیقلی مانند درام که کیفیت صدای خوبی ندارد نداشته باشد.

کشش پوست در پرش نباید خیلی سفت و شل باشد. پوست خیلی سفت حساسیت را زیاد می کند، در حالی که شل بودن آن باعث می شود صدا پایین بیاید و آرام شود، به اصطلاح می گویند دف صدای «دبه» می دهد.

راهنمای خرید ساز دف

راهنمای خرید ساز دف

مارک دف

در نهایت، آخرین چیزی که در هنگام خرید یک دف خوب باید به آن توجه کنید مارک و مهر آن است. در حالی که هر از چند گاهی برندهای جدید وارد بازار می شوند و کیفیتی مشابه برندهای قدیمی و چند دهه ای دارند، این موضوع را نمی توان خیلی حساس دانست، اما به طور کلی، قطعاً بر اساس جایی که آن را یاد گرفته اید توصیه می شود.

بهترین مارک دف چیست؟

حالا که نکات و راهنمای خرید ساز دف را یاد گرفتید و دانستید که این ساز اورجینال و قدیمی از چه قطعاتی تشکیل شده است و هر قسمت باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا انتظار صدایی زیبا و شفاف از آن داشته باشید، در ادامه به معرفی بهترین برند دف ایرانی می پردازیم.

بهترین برند دف ایران کدام است؟

ایران پرکاشن بهترین دف های موجود در بازار را به شما عرضه میکند. این دف به دلیل فوق سبک بودن کمانه و داشتن پوست کالک کره ای، موجب ایجاد یک دف بسیار سبک و خوش صدا برای شما میشود. با خرید دف از ایران پرکاشن، تجربه خرید یک دف بسیار سبک و خوش صدا را داشته باشید و اگر برای خرید دف با کیفیت نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید میتوانید از طریق واتساپ با کارشناسان ایران پرکاشن در ارنباط باشید.

 

ایران پرکاشن: نغمه‌ای از کیفیت و اصالت

کمپانی ایران پرکاشن با رسالت تولید محصولاتی باکیفیت و با قیمتی عادلانه در بهمن ماه سال 1398 آغاز به کار کرد. هدف ما ارائه بهترین سازهای پرکاشن به هنرمندان عزیز با حداقل سود و حذف واسطه‌ها است.

ایران پرکاشن طیف گسترده‌ای از سازهای پرکاشن ایرانی و ملل را با کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند. تنوع محصولات ما شامل دف، بندیر، کاخن، هنگ درام  می‌شود.

مسئول فروش: 09106805418
پشتیبان فنی: 09331054352

ایران پرکاشن، نغمه‌ای از کیفیت و اصالت را به گوش جان شما می‌نوازد.

مزایای خرید از ایران پرکاشن:

  • کیفیت بالا: استفاده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی‌های نوین در ساخت سازها
  • قیمت مناسب: حذف واسطه‌ها و ارائه محصولات با حداقل سود
  • تنوع محصولات: طیف گسترده‌ای از سازهای پرکاشن برای نیازهای مختلف
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: خیالی آسوده با گارانتی یک ساله و پشتیبانی فنی

ما در ایران پرکاشن به دنبال ارتقای سطح موسیقی و نوازندگی در ایران هستیم و با ارائه محصولات باکیفیت و خدمات مناسب، به هنرمندان عزیز در این مسیر کمک می‌کنیم.همین امروز به جمع مشتریان ایران پرکاشن بپیوندید و از نغمه‌های اصیل و دلنشین سازهای ما لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 7 =