مقالات ساز دف

دف برای چه سنی مناسب است؟

سن مناسب برای شروع دف

سن مناسب برای شروع دف

سوالی که همیشه برای والدین پیش می آید این است که بهترین سن برای شروع آموزش موسیقی برای فرستادن فرزندشان به آموزشگاه موسیقی چه سنی است. همه والدین می خواهند استعدادهای طبیعی فرزندشان را کشف کنند تا پایه و اساس موفقیت فرزندشان را فراهم کنند. کودکان استعدادهای باورنکردنی در موسیقی دارند که با کشف و جذب آنها می توان آنها را به اعجوبه های موسیقی تبدیل کرد. نمونه بارز آن در موسیقی موتسارت آهنگساز معروف اتریشی است که اولین سمفونی خود را در 10 سالگی ساخت. استعداد موتزارت توسط خواهرش کشف شد و از کودکی به او آموزش داد.

هیچ عدد ثابت و دقیقی برای بهترین سن برای شروع آموزش موسیقی وجود ندارد. سن شروع آموزش موسیقی برای هر ساز متفاوت است و به شرایط و علایق هر فرد بستگی دارد. به طور کلی مناسب است کودک 3 تا 9 ساله را با رشته موسیقی آشنا کنیم.

فواید یادگیری موسیقی در سنین پایین

موسیقی می تواند به کودک کمک کند تا احساسات خود را رها کند و احساسات خود را بیان کند. در فرآیند یادگیری موسیقی، کودکان می توانند خلاقیت خود را افزایش دهند، مهارت های اجتماعی بیشتری بیاموزند و یاد بگیرند که چگونه در تمرینات و چالش های موسیقی با مشکلات کنار بیایند. در اینجا به چهار مزیت آموزش موسیقی اولیه اشاره می کنیم

1-افزایش فعالیت مغز

تجربه موسیقی در اوایل کودکی رشد مغز را تسریع می کند، به ویژه در مهارت های خواندن و هماهنگی دست و چشم. فعالیت همزمان ذهن و بدن کودکان از طریق آموزش موسیقی می تواند بخش های بیشتری از مغز را تحریک کرده و خلاقیت و حافظه را افزایش دهد. همچنین برای بچه ها، یادگیری نواختن ساز، توانایی کودک را در درک و حل مسائل ریاضی افزایش می دهد.

2- افزایش اعتماد به نفس و خودباوری

هنگامی که کودک شروع به یادگیری مهارت های موسیقی می کند، متوجه می شود که سرعت یادگیری به میزان تمرین و تلاش خود او بستگی دارد.کودک نتایج کار خود را به عنوان سطح مهارت کسب شده در هر مرحله می بیند. در زمینه موسیقی و نوازندگی موسیقی قدرت خودشکوفایی و بیان را در کودک ایجاد می کند. با دادن جسارت به آنها برای نواختن و اجرای موسیقی خود در حضور خانواده، دوستان و حتی غریبه ها، اعتماد به نفس و عزت نفس کودک را تا حد زیادی افزایش می دهد.

3- عملکرد بهتر در رشته های تحصیلی

بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه کانزاس در ایالات متحده در سال 2007 انجام شد، دانش آموزانی که آموزش موسیقی را در سنین پایین شروع کردند، 20 تا 30 درصد نمرات بالاتری در ریاضیات و زبان نسبت به سایر دانش آموزان داشتند. سختی های تمرین موسیقی کودک را آماده می کند و در عین حال تمرکز مطالعه را افزایش می دهد که منجر به مطالعه موثر و در نتیجه افزایش نمرات کودکان در مدرسه می شود.

4- یادگیری بهتر زبان

مطالعات نشان داده است که موسیقی و یادگیری زبان بخش یکسانی از مغز را درگیر کرده و بسیار شبیه هم هستند. یادگیری آهنگ های جدید، نواختن ساز و آواز خواندن باعث افزایش درک کودک از صدا می شود. کودکانی که به مرور زمان به طور منظم موسیقی می نوازند مغز خود را برای درک و یادگیری زبان های دیگر آماده می کنند.

سن مناسب برای شروع دف

سن مناسب برای شروع دف

سن مناسب برای شروع دف چه سنی است؟

ساز دف یکی از آلات موسیقی است که فیزیک بدن در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است جنسیت زبان آموز در آن مطرح نیست. سن مناسب برای شروع دف حدود 9 سالگی است زیرا در این سن معمولاً بدن به حد معینی از رشد رسیده است تا بتواند این ساز را بنوازد اما این امکان وجود دارد که یک کودک 7 ساله از لحاظ فیزیکی با یک کودک 9 ساله برابری کند.

ساز دف برای کودکان کم سن و سال با قدرت بدنی پایین و افراد مسن دارای مشکلات جسمانی (به ویژه در ناحیه دست) که از ضعف و انعطاف پذیری بدن رنج می برند، توصیه نمی شود. نواختن این ساز به دلیل فیزیک خاص آن باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا این ساز هنگام نواختن به قدرت بدنی خوبی نیاز دارد . یادآوری این نکته ضروری است که قدرت بدنی لزوماً با سایز ارتباطی ندارد.

درنهایت سن مناسب برای شروع دف با توجه به وضعیت اولیه جسمانی و همچنین قدرت بدنی کافی برای نگه داشتن ساز در دست و نواختن آن باید سنجیده شود. به دلیل ضربات محکم در هنگام نواختن به قدرت کافی برای نگه داشتن آن نیاز است. پس برای دانستن سن مناسب برای شروع دف، باید به این موارد توجه کرد و این مورد در سنین مختلف متفاوت است.

هیچ وقت برای یادگیری موسیقی دیر نیست

اگر در کودکی نواختن ساز مورد علاقه خود را شروع نکردید، فکر نکنید که شانس خود را از دست داده اید. در هر سنی می توانید شروع به یادگیری موسیقی کنید. موسیقی یاگیر برای بزرگسالان استرس روحی ناشی از کار و سایر مشکلات را تا حد زیادی کاهش می دهد. بنابراین یادگیری موسیقی در هر سنی می تواند خلاقیت و لذت از نواختن را افزایش دهد.

اولین مشکل یادگیری موسیقی برای بزرگسالان بی زمانی است. نیازی نیست تمام وقت خود را صرف تمرین موسیقی کنید، یک ساعت تمرین مفید در روز تاثیر زیادی در بهبود مهارت های موسیقی شما دارد.

سخن نهایی

کودکان با هم متفاوت هستند و بالاخره شما علایق و توانایی های فرزندتان را بهتر می شناسید. کودک خود را با آلات موسیقی مختلف آشنا کنید و ببینید به کدام ساز بیشتر علاقه دارد و به این ترتیب علاقه او را به موسیقی کشف کنید. از تمام دانش لازم در این زمینه استفاده کنید تا فواید موسیقی را برای کودک خود به حداکثر برسانید و سختی های آن را به حداقل برسانید.

بهترین برند دف ایران کدام است؟

ایران پرکاشن بهترین دف های موجود در بازار را به شما عرضه میکند. این دف به دلیل فوق سبک بودن کمانه و داشتن پوست کالک کره ای، موجب ایجاد یک دف بسیار سبک و خوش صدا برای شما میشود. با خرید دف از ایران پرکاشن، تجربه خرید یک دف بسیار سبک و خوش صدا را داشته باشید و اگر برای خرید دف با کیفیت نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید میتوانید از طریق واتساپ با کارشناسان ایران پرکاشن در ارنباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هفت =