مقالات ساز دف

دف بهتر است یا تنبک ؟

دف بهتر است یا تنبک

برای دانستن این که دف بهتر است یا تنبک، باید در مورد هر کدام یک سری توضیحات کوتاه ارائه دهیم. بیایید مزایا و معایب هر کدام را بگوییم و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم. در این صورت می توانیم ابزارها را با هم کنترل کنیم. همانطور که در ابتدا گفتیم در مورد هر یک از سازها باید یک سری توضیحات کوتاه و مهم بیان کنیم.

 

ایران پرکاشن، نغمه‌ای از کیفیت و اصالت را به گوش جان شما می‌نوازد.

مسئول فروش: 09106805418
پشتیبان فنی: 09331054352

ساز دف

دف که به معنای کوبه ای است، ساز کوبه ای متشکل از کمانچه چوبی به عرض 5 تا 7 سانتی متر به صورت دایره ای است که یک دهانه آن با پوست یا طلق پوشانده شده است. دو جداره داخلی کمان دارای حلقه هایی در گروه های چهارتایی است که هنگام نواختن صداهای خاصی تولید می کنند.

این ساز را می توان با انگشتان هر دو دست نواخت. در طرف مقابل دست نوشتاری و کاربردی قرار می گیرد و وزن آن روی یک دست است و از سوی دیگر تعادل را ایفا می کند و در گذشته در مراسم عرفانی به کار می رفته است. امروزه به عنوان تکنواز و همراه در گروه های موسیقی استفاده می شود. از نوازندگان معروف این ساز می توان به بیژن کامکار، مسعود حبیبی، حسین رضایی نیا و رضا دربندی اشاره کرد که همگی در این ساز شهرت دارند.

ساز تنبک

تنبک سازی شبیه جام است. چوبی و یک تکه است. از دو قسمت تنه و نفیر تشکیل شده که پوستی روی دهانه بزرگترکشیده شده و دهانه نفیر کوچکتر باز میباشد. برای نواختن این ساز کوبه ای می توانید از تمام انگشتان هر دو دست استفاده کنید. در گذشته بدنه تنبک از چوب، سفال و گاه فلز ساخته می شد. اما امروزه بیشتر از چوب ساخته می شود. از نوازندگان معروف این ساز می توان به فربد یدالهی، نوید افقا، پژمان حدادی، پدرام خوارزمینی و کامران منتظری اشاره کرد.

با توجه به سختی، دف بهتر است یا تنبک؟

در مورد این که دف بهتر است یا تنبک، ابتدا سختی های هر کدام را با هم مقایسه می کنیم. دف به دلیل وزن کل ساز روی یک دست، ممکن است برای افراد کمی سخت باشد. همچنین اگر مکان مناسبی برای تمرین نداشته باشید، صدای بلند ساز می تواند خیلی ها را آزار دهد و نتوانید پیشرفت خوبی روی این ساز داشته باشید.

اما اگر بخواهیم از سختی های تنبک صحبت کنیم، این که حرکات بسیار زیاد و گسترده ای در مقایسه با سازهای دیگر دارد که یکی از سختی های تنبک محسوب می شود. این ساز کوبه ای است که برای نواختن به ده انگشت نیاز دارد. در نتیجه یادگیری آن برای مبتدیان کمی دشوار است.

با توجه به راحتی ساز دف بهتر است یا تنبک

اگر بخواهیم از راحتی ساز دف صحبت کنیم باید بگوییم که این ساز سریعتر از سایر سازها به نتیجه اولیه و اجرایی می رسد. اگرچه این نتیجه مختصر است. به دلیل شرایط خاص صدا بسیار هیجان انگیز و پر انرژی است و برای نواختن باید سرحال باشید. در نتیجه با نواختن این ساز احساس شادی و انرژی خواهید داشت.

از جمله راحتی ها و لذت های ساز تنبک می توان به این اشاره کرد که همانند ساز دف با سرعت بیشتری به اولین نتیجه خواهید رسید. ریتم خاصی دارد که به دلیل شرایط صوتی منحصر به فردش هیجان انگیز، پرانرژی و خاص است. برای نواختن این ساز باید همیشه سرحال و پر انرژی باشید. با مقایسه چالش ها و سلیقه های هر کدام به نظر شما دف بهتر است یا تنبک؟

دف بهتر است یا تنبک

دف بهتر است یا تنبک

یادگیری کدام یک سخت تر است؟

به طور کلی، یادگیری ساز و پیشرفت در یادگیری یک هنر تدریجی است و برای موفقیت و رسیدن به سطوح بالاتر باید اغلب تمرین کنید. همچنین استعداد افراد در این زمینه کمک زیادی به آنها خواهد کرد. استفاده روزانه و مداوم موثرتر خواهد بود. به طور کلی یادگیری هر سازی آسان یا سخت نیست، اما هر ساز با توجه به شرایط و صداهای مختلف، سختی ها و راحتی های مختلفی دارد. هر نوازنده ای به زمان و تمرین نیاز دارد.

قبل از یادگیری ساز باید هدف خود را از یادگیری ساز مشخص کنید. در حالی که مطالعه ریتم و ریتمولوژی در دف کار آسانی نخواهد بود، تنبک از نظر فنی بسیار پیچیده تر از دف است. زیرا شامل تمام 10 انگشت خواهد بود. برای درک ریتم و صدای ساز باید صبور باشید. شاید در ابتدا برای شما سخت باشد، اما این که دف بهتر است یا تنبک متفاوت است، شما باید سازها را با توجه به علاقه شخصی خود مطالعه کنید. در نتیجه، دف بهتر است یا تنبک سوال اشتباهی است.

به کدام یک علاقه دارید؟

ابتدا باید این سوال را در نظر بگیرید: موسیقی مورد علاقه شما چیست؟ اگر به موسیقی سنتی علاقه دارید، می توانید این دو ساز را انتخاب کنید. اما در پاسخ به این سوال که دف بهتر است یا تنبک تصمیم گیرنده شما هستید. با گوش دادن به صدای آنها و همچنین با شنیدن اجراهای اساتید بزرگ و تحقیق در مورد ساز می توانید به نتیجه دلخواه برسید و مطابق سلیقه خود انتخاب کنید. نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که یک آموزشگاه خوب با اساتید معتبر انتخاب کنید تا بتوانید در یادگیری پیشرفت کنید. همچنین در هر سنی می توانید یادگیری ساز را شروع کنید.

بهترین برند دف ایران کدام است؟

ایران پرکاشن بهترین دف های موجود در بازار را به شما عرضه میکند. این دف به دلیل فوق سبک بودن کمانه و داشتن پوست کالک کره ای، موجب ایجاد یک دف بسیار سبک و خوش صدا برای شما میشود. با خرید دف از ایران پرکاشن، تجربه خرید یک دف بسیار سبک و خوش صدا را داشته باشید و اگر برای خرید دف با کیفیت نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید میتوانید از طریق واتساپ با کارشناسان ایران پرکاشن در ارنباط باشید.

کمپانی ایران پرکاشن با رسالت تولید محصولاتی باکیفیت و با قیمتی عادلانه در بهمن ماه سال 1398 آغاز به کار کرد. هدف ما ارائه بهترین سازهای پرکاشن به هنرمندان عزیز با حداقل سود و حذف واسطه‌ها است.

ایران پرکاشن طیف گسترده‌ای از سازهای پرکاشن ایرانی و ملل را با کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند. تنوع محصولات ما شامل دف، بندیر، کاخن، هنگ درام  می‌شود.

مسئول فروش: 09106805418
پشتیبان فنی: 09331054352

ایران پرکاشن، نغمه‌ای از کیفیت و اصالت را به گوش جان شما می‌نوازد.

مزایای خرید از ایران پرکاشن:

  • کیفیت بالا: استفاده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی‌های نوین در ساخت سازها
  • قیمت مناسب: حذف واسطه‌ها و ارائه محصولات با حداقل سود
  • تنوع محصولات: طیف گسترده‌ای از سازهای پرکاشن برای نیازهای مختلف
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: خیالی آسوده با گارانتی یک ساله و پشتیبانی فنی

ما در ایران پرکاشن به دنبال ارتقای سطح موسیقی و نوازندگی در ایران هستیم و با ارائه محصولات باکیفیت و خدمات مناسب، به هنرمندان عزیز در این مسیر کمک می‌کنیم.همین امروز به جمع مشتریان ایران پرکاشن بپیوندید و از نغمه‌های اصیل و دلنشین سازهای ما لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =