ساز های کوبه ای

آموزش ساز های کوبه ای + نکات ضروری

آموزش ساز های کوبه ای

آموزش ساز های کوبه ای 

قبل از آموزش ساز های کوبه ای باید به این نکته اشاره کنیم که دنیای موسیقی و ساز پر از تنوع است. می توان گفت دنیای سازها کامل نیست. درود تقسیم می شوند. سازهای مشخص مانند طبل، زیلوفون، ماریمبا و سازهای نامشخص مانند طبل، سنج، تنبور.

ایران پرکاشن، نغمه‌ای از کیفیت و اصالت را به گوش جان شما می‌نوازد.

مسئول فروش: 09106805418
پشتیبان فنی: 09331054352

 

آموزش ساز های کوبه ای چگونه است؟

دانستن نحوه عملکرد سازهای کوبه ای می تواند به شما در آموزش ساز های کوبه ای و خواندن نت سازهای کوبه ای کمک کند. به یاد داشته باشید، یادگیری اصول اولیه تفاوت زیادی در یادگیری شما ایجاد می کند. اجرای سازهای کوبه ای بسیار ساده است. شما به ساز ضربه می زنید و ضرب صدایی تولید می کند.

 با این حال، این که چرا و چگونه یک صدای خاص ایجاد می شود جای سوال دارد. سازهای کوبه ای بدنه ای توخالی دارند و با نحوه طراحی آنها صدا در سراسر بدن تقویت می شود. ماراکاها در حال تاب خوردن و طبل زدن هستند، اما صدای هر دو ساز همچنان تقویت می شود.

سازهای کوبه ای به اجسام توخالی محدود نمی شوند. سازهای کوبه ای دیگری نیز وجود دارند که می توانید آنها را بهترین سازهای کوبه ای در نظر بگیرید. هنگام آموزش ساز های کوبه ای، انتخاب بهترین ساز کوبه ای البته کاملاً به نظر و سلیقه هنرجو بستگی دارد.

نواختن سازهای کوبه ای فراتر از آموزش ساز های کوبه ای است. نوازندگان کوبه ای یا نوازندگان شجاع ارکستر که سازهای کوبه ای را در ارکسترها و گروه ها می نوازند در واقع برای انجام کار خود نیاز به تسلط بر انواع سازها دارند. نواختن سازهای کوبه ای بسیار آسان تر از سازهای دیگر است، و چند ساز وجود دارد که یادگیری آنها بسیار آسان است و به مهارت فنی کمتری نیاز دارند، اما سازهای کوبه ای پیچیده تری وجود دارند که هنوز نواختن آنها دشوار است.

آموزش ساز های کوبه ای

آموزش ساز های کوبه ای

بنابراین باید به دو سوال پاسخ قطعی داد. انواع سازهای کوبه ای کدامند؟ و چه تفاوتی با خانواده های دیگر دارند؟ بیایید نگاهی به ویژگی های سازهای کوبه ای بیندازیم و بررسی کنیم که نواختن کدام یک راحت تر است و چرا نواختن برخی از آنها دشوار است.

یادگیری برخی از سازهای کوبه ای آسان تر از سایر سازها است زیرا تنها با چند تکنیک ساده می توانید صداهای زیادی تولید کنید. اما داستان به همین جا ختم نمی شود. حفظ ریتم در فرآیند یادگیری سازهای کوبه ای بسیار مهم است. نواختن سازهای کوبه ای در تقویت ریتم آهنگ اصلی تاثیر می گذارد و یک نوازنده کوبه ای باید در این زمینه تسلط کافی داشته باشد.

یادگیری مدل های مختلف سازهای کوبه ای فرآیندی است که باید زیر نظر یک مربی مجرب انجام شود. با انتخاب بهترین ساز کوبه ای از بین مدل های مختلف کوبه ای و کمک گرفتن از یک مربی حرفه ای می توانید یادگیری این ساز جذاب را شروع کنید. آموزشگاه موسیقی زریاب با ارائه بهترین فرصت های آموزشی و اساتید مجرب بهترین مکان برای بازدید و یادگیری سازهای کوبه ای می باشد.

نکات مهمی که باید در حین نواختن و آموزش ساز های کوبه ای به خاطر بسپارید:

  •  به همراهی در ابتدای جملات آهنگین با حرکت و ریتم خاصی بسنده نکنید. روش های دیگر را در جاهای مختلف امتحان کنید.
  • خود را به قسمت میانی ساز یا قسمت هایی که کنترل بیشتری روی آنها دارید محدود نکنید. از تمام اکستندرهای خود استفاده کنید. اتفاقاً برعکس، عموماً قطعات کمتر استفاده شده ساز زیبایی بیشتری به همراهی موسیقی می بخشد.
  • باید آهنگ یا مراحل قطعه موسیقی مورد نظر خود را بدانید و بتوانید آن را به خوبی اجرا کنید. زیرا دانستن مرحله انجام حرکات رفت و برگشت لازم برای اسکورت را برای فرد آسان می کند.
  • پویایی همراهی خود را ثابت نگه ندارید و همیشه همراهی را با احساسات متفاوت و مطابق قطعه اجرا کنید.
  • از یک نوع مفصل استفاده نکنید. اکثر مبتدیان همیشه از لگاتو یا استاکاتو و غیره استفاده می کنند. از تمام روش های ممکن برای تغییر لحن نواختن و بیان ملودی استفاده کنید.
آموزش ساز های کوبه ای

آموزش ساز های کوبه ای

  • پس از گوش دادن به یک پخش کننده خوب و گوش دادن به موسیقی ان، باید شروع به نواختن کنید. بزرگترین ضعف بسیاری از افراد این است که آنقدر روی نواختن تمرکز می کنند که به طور کامل گروه و موسیقی آنها را فراموش می کنند.
  • به پخش موسیقی توجه کنید. ببینید آیا فراز و نشیب های ملودی شما با ساختار قطعه اصلی موسیقی مطابقت دارد یا خیر.
  • برای یک مبتدی استفاده از نت های آکورد در ضربات قوی بسیار مهم است. بنابراین اگر می خواهید در ابتدای ضرب قوی نت بنوازید تا حد امکان از میان نت های آکورد آن قطعه انتخاب کنید.
  • مغز شما از زبان شما ماهرتر و زبان شما از دست شما ماهرتر است. شما می توانید با یک قطعه موسیقی در ذهن خود آواز بخوانید و سپس با زبان خود آواز بخوانید. بنابراین، اگر می توانید، بداهه خود را ضبط کنید و سپس به موسیقی اصلی گوش دهید. این به یافتن الگوها و ظهور ایده های جدید در بداهه کمک می کند.

بداهه نوازی یکی از طبیعی‌ترین روش‌های ساخت موسیقی است و سال‌ها قبل از توسعه روش‌های چاپ و انتشار نت‌ها با دست یا ماشین، توسط نوازندگان آلات موسیقی مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. این گونه نوازندگان اغلب به عنوان افرادی خلاق و با استعداد در گروه های خود دیده می شدند.

برترین تولید کننده ساز های کوبه ای ایران کدام است؟

ایران پرکاشن بهترین سازهای موجود در بازار را به شما عرضه میکند. با خرید ساز از ایران پرکاشن، تجربه خرید یک ساز کوبه ای بسیار سبک و خوش صدا را داشته باشید و اگر برای خرید ساز های کوبه ای نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید میتوانید از طریق واتساپ با کارشناسان ایران پرکاشن در ارتباط باشید.

ایران پرکاشن: نغمه‌ای از کیفیت و اصالت

کمپانی ایران پرکاشن با رسالت تولید محصولاتی باکیفیت و با قیمتی عادلانه در بهمن ماه سال 1398 آغاز به کار کرد. هدف ما ارائه بهترین سازهای پرکاشن به هنرمندان عزیز با حداقل سود و حذف واسطه‌ها است.

ایران پرکاشن طیف گسترده‌ای از سازهای پرکاشن ایرانی و ملل را با کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند. تنوع محصولات ما شامل دف، بندیر، کاخن، هنگ درام  می‌شود.

مسئول فروش: 09106805418
پشتیبان فنی: 09331054352

ایران پرکاشن، نغمه‌ای از کیفیت و اصالت را به گوش جان شما می‌نوازد.

مزایای خرید از ایران پرکاشن:

  • کیفیت بالا: استفاده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی‌های نوین در ساخت سازها
  • قیمت مناسب: حذف واسطه‌ها و ارائه محصولات با حداقل سود
  • تنوع محصولات: طیف گسترده‌ای از سازهای پرکاشن برای نیازهای مختلف
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: خیالی آسوده با گارانتی یک ساله و پشتیبانی فنی

ما در ایران پرکاشن به دنبال ارتقای سطح موسیقی و نوازندگی در ایران هستیم و با ارائه محصولات باکیفیت و خدمات مناسب، به هنرمندان عزیز در این مسیر کمک می‌کنیم.همین امروز به جمع مشتریان ایران پرکاشن بپیوندید و از نغمه‌های اصیل و دلنشین سازهای ما لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =